Beïnvloeding.nl

Oefening boor en gat

Een manier om goed aan te sluiten bij de motivatie van een ander is om te denken in de metafoor van het gat en de boor. Deze metafoor komt uit de verkoop en er wordt mee bedoeld dat je een klant niet moet uitleggen hoe goed de boor is maar hoe mooi de gaten zijn die je ermee kunt boren. Kijk eens naar de onderstaande ‘boor’-uitspraken en bedenk welk gat je beter kunt benoemen:

  • “We gaan met ons projectteam een plan opstellen voor de combinatie van thuiswerken en het werken op kantoor.”
  • “Het is belangrijk dat we een cultuurverandering doorvoeren om te zorgen dat er bedrijfsmatiger wordt gewerkt.”
  • “We gaan met het team bespreken hoe we met de torenhoge werkdruk moeten omgaan”

Antwoorden

Kijk hier
  • “We willen richtlijnen creëren voor werknemers en teams zodat mensen een sterke band voelen met het team waartoe ze behoren en ook effectief kunnen werken. Dit wordt gedaan door een manier voor te stellen om de werkweek te verdelen tussen thuiswerkdagen en kantoordagen.”
  • “In de nieuwe manier van werken zullen we een veel hogere klanttevredenheid en hogere omzet bereiken door effectievere werkpatronen en zakelijke feedback.”
  • “We streven naar een gezonde werkomgeving en open communicatiestijlen om snel prioriteiten te kunnen stellen door te bespreken hoe we onze hoge werkdruk kunnen beheersen.”
    NL

    Inloggen

    Log in voor toegang tot je eerdere bestellingen en exclusieve hulpbronnen, oefeningen en de uitgebreide beïnvloedingsprolfiel-scan. Nog geen account? Log dan hier in na je eerste bestelling.

    Heb je een exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’? Maak dan hier een account aan met de code uit je boek.

    Programma werkconferentie 17 april 2024

    09.00 uur
    Ontvangst met koffie en thee in het Zendstation te Lopikerkapel

    09.30 uur
    Interactieve workshop met Bart Verhaagen over de wereld van onze overtuigingen. Waar komt ons gedrag vandaan en hoe kun je dit beïnvloeden? Via het Perspectief Principe bespreken we de 12 vormen van beïnvloeden en de methode van het Beïnvloedingskompas.

    11.00 uur
    Tijdens de koffiepauze ga je zelf aan de slag om belemmerende overtuigingen naar boven te halen in een gesprek met een collega deelnemer.

    11.30 uur
    Demonstratie van de toepassing van alle vormen van beïnvloeden met een casus van iemand uit de zaal. Je ervaart direct op welke manier je ruimte kunt scheppen in knellende patronen.

    12.30 uur
    Tijdens de middagpauze ontvang je een gesigneerd exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’ en ontmoet je andere professionals bij een heerlijke lunch.

    13.30 uur
    Kies uit twee parallelle workshops:

    Wat kunnen we leren van alle breinwetten uit de neuromarketing die ons overhalen om van alles in supermarkten en online te kopen? In de workshop onderzoek je op welke manier je deze kennis kunt inzetten in de dagelijkse praktijk

    Hoe kun je zorgen dat vergaderingen niet eindeloos duren en vol zitten met herhalingen en stokpaardjes? Je gaat zelf oefenen met het zetten van een kader en leert de taal die mensen hierin meeneemt.

    14.45 uur
    Pauze

    15.15 uur
    Kies nogmaals uit twee parallelle workshops:

    Hoe kun je hypnose en conversational trance inzetten in jouw werkpraktijk? Je gaat in deze workshop zelf oefenen met trance taal voor alledaagse toepassingen. Zodat je weerstand ombuigt naar samenwerking.

    Hoe pas je de Krijgskunst Aikido toe zodat je goed gecentreerd en volledig in je kracht staat? Hoe kun je mensen in beweging brengen vanuit de overtuiging dat ze graag willen bewegen?

    16.30 uur
    Plenaire afronding

    17.00 uur
    Feestelijke borrel