E-learning bij Deel II – Hoofdstuk 4

Convincing with Logic

Introduction

In the video, Bart discusses the content of the module. He talks about the use of power and influence and how to apply the tit-for-tat principle 

Checklist

What techniques, insights, and working styles are associated with this form of influence? In this checklist, you can tick off what you've already mastered and what you still want to develop.

Articles

Identifying a different, plausible cause for a situation can challenge and potentially weaken a limiting belief. This article delves into the methodology for uncovering...

Leveraging facts through well-designed graphs can significantly impact your ability to persuade. This article outlines how to effectively format charts,...

Exercises

It's generally difficult to convince people to engage in outlandish activities right off the bat, as this can lead to resistance or outright refusal. Yet, if you approach ...

Imagine you are collaborating with a team to address an issue, and in the previous meeting, you achieved a comprehensive understanding of the problem's causes...

Illustrative Scenes from Movies

In the movie "Thank You for Smoking," the main character is summoned to appear before a congressional committee. They are investigating whether warning labels should be placed on cigarette packages.

In the clip from the film "An Inconvenient Truth," Al Gore uses graphs to influence.

In this clip from the movie "The Firm," we see a young Tom Cruise visiting two mafia bosses. The bosses are furious because they've heard that Tom Cruise (a junior lawyer) ...

Application videos

Here's a conversation with Job where we're exploring the causes of impatience:

More

Time to integrate the theory and practice applying it. Here you will find a comprehensive collection of exercises, tools, examples, and additional explanations linked to the chapters of Part I of the book.

E-learning bij Deel III

Work on refreshing the beliefs that hinder your development. Use resources to gain insight into those beliefs and take steps to develop a new perspective.

EN

Programma werkconferentie 17 april 2024

09.00 uur
Ontvangst met koffie en thee in het Zendstation te Lopikerkapel

09.30 uur
Interactieve workshop met Bart Verhaagen over de wereld van onze overtuigingen. Waar komt ons gedrag vandaan en hoe kun je dit beïnvloeden? Via het Perspectief Principe bespreken we de 12 vormen van beïnvloeden en de methode van het Beïnvloedingskompas.

11.00 uur
Tijdens de koffiepauze ga je zelf aan de slag om belemmerende overtuigingen naar boven te halen in een gesprek met een collega deelnemer.

11.30 uur
Demonstratie van de toepassing van alle vormen van beïnvloeden met een casus van iemand uit de zaal. Je ervaart direct op welke manier je ruimte kunt scheppen in knellende patronen.

12.30 uur
Tijdens de middagpauze ontvang je een gesigneerd exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’ en ontmoet je andere professionals bij een heerlijke lunch.

13.30 uur
Kies uit twee parallelle workshops:

Wat kunnen we leren van alle breinwetten uit de neuromarketing die ons overhalen om van alles in supermarkten en online te kopen? In de workshop onderzoek je op welke manier je deze kennis kunt inzetten in de dagelijkse praktijk

Hoe kun je zorgen dat vergaderingen niet eindeloos duren en vol zitten met herhalingen en stokpaardjes? Je gaat zelf oefenen met het zetten van een kader en leert de taal die mensen hierin meeneemt.

14.45 uur
Pauze

15.15 uur
Kies nogmaals uit twee parallelle workshops:

Hoe kun je hypnose en conversational trance inzetten in jouw werkpraktijk? Je gaat in deze workshop zelf oefenen met trance taal voor alledaagse toepassingen. Zodat je weerstand ombuigt naar samenwerking.

Hoe pas je de Krijgskunst Aikido toe zodat je goed gecentreerd en volledig in je kracht staat? Hoe kun je mensen in beweging brengen vanuit de overtuiging dat ze graag willen bewegen?

16.30 uur
Plenaire afronding

17.00 uur
Feestelijke borrel

Inloggen

Log in voor toegang tot je eerdere bestellingen en exclusieve hulpbronnen, oefeningen en de uitgebreide beïnvloedingsprolfiel-scan. Nog geen account? Log dan hier in na je eerste bestelling.

Heb je een exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’? Maak dan here een account aan met de code uit je boek.