E-learning bij Deel II – Hoofdstuk 4

Overtuig met logica

Introductie

In de video gaat Bart in op de inhoud van deze module. Hij vertelt wat hij de kracht en diepgang vindt van deze vorm van beïnvloeding en nodigt je uit specifieke aspecten te onderzoeken. 

Checklist

Welke technieken, inzichten en stijlen van werken horen bij deze vorm van beïnvloeding? In deze checklist kun je aankruisen wat je al onder de knie hebt en wat je nog wilt ontwikkelen.

Artikelen

Als je een andere oorzaak vindt van een situatie die valide is, ondergraaf je de belemmerende overtuiging. In dit artikel lees je over de zoektocht...

Als je wilt beïnvloeden met feiten, kun je grafieken gebruiken en ze sturend opmaken. In dit artikel beschrijf ik aan de hand van de Corona-cijfers...

Oefeningen

Je kunt mensen vaak geen gekke dingen laten doen. Dan komt er protest. Maar als je met kleine stapjes te werk gaat, kan je wel...

Stel dat je met een team bezig bent om een probleem op te lossen en dat je in de vorige vergadering een helder overzicht van...

Filmfragmenten

In de film ‘Thank you for smoking’ moet de hoofdpersoon verschijnen voor een onderzoekscommissie. Ze onderzoeken of er waarschuwingsberichten op pakjes cigaretten moeten worden gezet.

In het fragment uit the film ‘An inconvenient truth’ laat Al Gore het gebruik van grafieken zien om te beïnvloeden:

In dit fragment uit de speelfilm ‘The Firm’ zien we de jonge Tom Cruise op bezoek bij twee mafiabazen. De bazen zijn furieus omdat ze

Toepassing

Hier zie je een gesprek met Job waarin we zoeken naar de oorzaken van ongeduld:

Meer

Tijd om de theorie te ingreren en te oefenen met het toepassen. Vind hier een uitgebreide verzameling oefeningen, tools, voorbeelden en extra uitleg die gekoppeld zijn aan de hoofdstukken van Deel I van het boek.

E-learning bij Deel III

Werk aan de verlichting van overtuigingen die je in de weg staan om verder te ontwikkelen. Ga aan de slag met hulpbronnen waarmee je zicht krijgt op die overtuigingen en zet stappen om een nieuw perspectief te ontwikkelen.

NL

Programma werkconferentie 17 april 2024

09.00 uur
Ontvangst met koffie en thee in het Zendstation te Lopikerkapel

09.30 uur
Interactieve workshop met Bart Verhaagen over de wereld van onze overtuigingen. Waar komt ons gedrag vandaan en hoe kun je dit beïnvloeden? Via het Perspectief Principe bespreken we de 12 vormen van beïnvloeden en de methode van het Beïnvloedingskompas.

11.00 uur
Tijdens de koffiepauze ga je zelf aan de slag om belemmerende overtuigingen naar boven te halen in een gesprek met een collega deelnemer.

11.30 uur
Demonstratie van de toepassing van alle vormen van beïnvloeden met een casus van iemand uit de zaal. Je ervaart direct op welke manier je ruimte kunt scheppen in knellende patronen.

12.30 uur
Tijdens de middagpauze ontvang je een gesigneerd exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’ en ontmoet je andere professionals bij een heerlijke lunch.

13.30 uur
Kies uit twee parallelle workshops:

Wat kunnen we leren van alle breinwetten uit de neuromarketing die ons overhalen om van alles in supermarkten en online te kopen? In de workshop onderzoek je op welke manier je deze kennis kunt inzetten in de dagelijkse praktijk

Hoe kun je zorgen dat vergaderingen niet eindeloos duren en vol zitten met herhalingen en stokpaardjes? Je gaat zelf oefenen met het zetten van een kader en leert de taal die mensen hierin meeneemt.

14.45 uur
Pauze

15.15 uur
Kies nogmaals uit twee parallelle workshops:

Hoe kun je hypnose en conversational trance inzetten in jouw werkpraktijk? Je gaat in deze workshop zelf oefenen met trance taal voor alledaagse toepassingen. Zodat je weerstand ombuigt naar samenwerking.

Hoe pas je de Krijgskunst Aikido toe zodat je goed gecentreerd en volledig in je kracht staat? Hoe kun je mensen in beweging brengen vanuit de overtuiging dat ze graag willen bewegen?

16.30 uur
Plenaire afronding

17.00 uur
Feestelijke borrel

Inloggen

Log in voor toegang tot je eerdere bestellingen en exclusieve hulpbronnen, oefeningen en de uitgebreide beïnvloedingsprolfiel-scan. Nog geen account? Log dan hier in na je eerste bestelling.

Heb je een exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’? Maak dan hier een account aan met de code uit je boek.