Deel II

De beïnvloeding van anderen kan via het lichaam gaan met nudging en neuromarketing. Maar je kunt het ook gebruiken voor je eigen overtuigingen. Vanuit de...

Geert Kamps (trainer, coach bij I-ken) vertelt hier hoe hij een bijeenkomst kadert van een team dat in een conflict zit.

...

In de speelfilm ‘Afterlife’ zie je hoe de begeleiders in de fase tussen leven en dood de gasten vertellen wat hen te doen staat.

...

In dit korte fragment zie je hoe de cabaretier Toon Hermans vanaf het begin van de voorstelling een geweldige sfeer neerzet.

...

In het onderstaande fragment zie je een kader met veel fouten. Naast het feit dat ik me hier niet aan het rijtje van het kaderen...

In dit artikel lees je over de mogelijkheden die je hebt als je niet degene bent die het kader zet aan het begin van een...

In de aansturing, bijsturing en advisering van mensen is het nodig om een kadering aan te brengen in gesprekken. Vaak wordt dit kader kort benoemd,...

Als adviseur Public Affairs verbindt Marjolijn Vencken partijen, mensen en duurzaamheidsdoelen aan elkaar. In de onderstaande interviews vertelt zij over het derde punt, de moed...

In dit interview vertelt Michiel over zijn tijd als Sales Directeur bij Lufthansa-Airplus. Omdat het bedrijf zo hard groeide, moest er om de drie jaar...

In de speelfilm ‘Thank you for smoking’ legt de hoofdpersoon uit aan zijn zoon hoe hij zorgt dat hij altijd gelijk krijgt. Dit is de...

EN

Inloggen

Log in voor toegang tot je eerdere bestellingen en exclusieve hulpbronnen, oefeningen en de uitgebreide beïnvloedingsprolfiel-scan. Nog geen account? Log dan hier in na je eerste bestelling.

Heb je een exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’? Maak dan here een account aan met de code uit je boek.

Programma werkconferentie 17 april 2024

09.00 uur
Ontvangst met koffie en thee in het Zendstation te Lopikerkapel

09.30 uur
Interactieve workshop met Bart Verhaagen over de wereld van onze overtuigingen. Waar komt ons gedrag vandaan en hoe kun je dit beïnvloeden? Via het Perspectief Principe bespreken we de 12 vormen van beïnvloeden en de methode van het Beïnvloedingskompas.

11.00 uur
Tijdens de koffiepauze ga je zelf aan de slag om belemmerende overtuigingen naar boven te halen in een gesprek met een collega deelnemer.

11.30 uur
Demonstratie van de toepassing van alle vormen van beïnvloeden met een casus van iemand uit de zaal. Je ervaart direct op welke manier je ruimte kunt scheppen in knellende patronen.

12.30 uur
Tijdens de middagpauze ontvang je een gesigneerd exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’ en ontmoet je andere professionals bij een heerlijke lunch.

13.30 uur
Kies uit twee parallelle workshops:

Wat kunnen we leren van alle breinwetten uit de neuromarketing die ons overhalen om van alles in supermarkten en online te kopen? In de workshop onderzoek je op welke manier je deze kennis kunt inzetten in de dagelijkse praktijk

Hoe kun je zorgen dat vergaderingen niet eindeloos duren en vol zitten met herhalingen en stokpaardjes? Je gaat zelf oefenen met het zetten van een kader en leert de taal die mensen hierin meeneemt.

14.45 uur
Pauze

15.15 uur
Kies nogmaals uit twee parallelle workshops:

Hoe kun je hypnose en conversational trance inzetten in jouw werkpraktijk? Je gaat in deze workshop zelf oefenen met trance taal voor alledaagse toepassingen. Zodat je weerstand ombuigt naar samenwerking.

Hoe pas je de Krijgskunst Aikido toe zodat je goed gecentreerd en volledig in je kracht staat? Hoe kun je mensen in beweging brengen vanuit de overtuiging dat ze graag willen bewegen?

16.30 uur
Plenaire afronding

17.00 uur
Feestelijke borrel