In de video gaat Bart in op de inhoud van deze module. Hij vertelt wat hij de kracht en diepgang vindt van deze vorm van beïnvloeding en nodigt je uit specifieke aspecten te onderzoeken.
Welke technieken, inzichten en stijlen van werken horen bij deze vorm van beïnvloeding? In deze checklist kun je aankruisen wat je al onder de knie hebt en wat je nog wilt ontwikkelen.
In aanvulling op de voorbeelden uit het boek volgen hier nog een aantal extra neuromarketing principes: Onvergelijkbaar maken Als je wasmachines vergelijkt, vind je bij...
In hoofdstuk 3.9 van het boek is de S.C.O.R.E. dans besproken en in dit artikel lees je over aanvullende oefeningen die je kunt doen om...
Het is zinvol om met een collega, vriend(in) of buddy uit te proberen hoe een gesprek veranderd als je de situatie verandert door: In gesprekssituaties...
Oefening nudging: welke onbewuste actie kun je doen om te zorgen dat een lastige situatie niet meer voorkomt? Eindeloze vergaderingen zonder besluit Bekend is het...
Maria Perez heeft voor een groot concert een ander stuk voorbereid. Je ziet hier hoe ze een heel pianoconcert in haar lijf en onbewuste heeft
In dit fragment van de mentalist Max Major zie je hoeveel van jouw onbewuste gedrag wordt bepaald door je onbewuste.
De beïnvloeding van anderen kan via het lichaam gaan met nudging en neuromarketing. Maar je kunt het ook gebruiken voor je eigen overtuigingen. Vanuit de
In het onderstaande gesprek met Geert Kamps zie je hoe hij het gebaar van de worsteling overneemt en die tijdens het gesprek oprekt (na 25
In de onderstaande video’s zie je een opname van de SCORE dans met Marlijn. In de eerste video zie je de opzet van de SCORE
Tijd om de theorie te ingreren en te oefenen met het toepassen. Vind hier een uitgebreide verzameling oefeningen, tools, voorbeelden en extra uitleg die gekoppeld zijn aan de hoofdstukken van Deel I van het boek.
Werk aan de verlichting van overtuigingen die je in de weg staan om verder te ontwikkelen. Ga aan de slag met hulpbronnen waarmee je zicht krijgt op die overtuigingen en zet stappen om een nieuw perspectief te ontwikkelen.
Log in voor toegang tot je eerdere bestellingen en exclusieve hulpbronnen, oefeningen en de uitgebreide beïnvloedingsprolfiel-scan. Nog geen account? Log dan hier in na je eerste bestelling.
Heb je een exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’? Maak dan hier een account aan met de code uit je boek.
09.00 uur
Ontvangst met koffie en thee in het Zendstation te Lopikerkapel
09.30 uur
Interactieve workshop met Bart Verhaagen over de wereld van onze overtuigingen. Waar komt ons gedrag vandaan en hoe kun je dit beïnvloeden? Via het Perspectief Principe bespreken we de 12 vormen van beïnvloeden en de methode van het Beïnvloedingskompas.
11.00 uur
Tijdens de koffiepauze ga je zelf aan de slag om belemmerende overtuigingen naar boven te halen in een gesprek met een collega deelnemer.
11.30 uur
Demonstratie van de toepassing van alle vormen van beïnvloeden met een casus van iemand uit de zaal. Je ervaart direct op welke manier je ruimte kunt scheppen in knellende patronen.
12.30 uur
Tijdens de middagpauze ontvang je een gesigneerd exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’ en ontmoet je andere professionals bij een heerlijke lunch.
13.30 uur
Kies uit twee parallelle workshops:
Wat kunnen we leren van alle breinwetten uit de neuromarketing die ons overhalen om van alles in supermarkten en online te kopen? In de workshop onderzoek je op welke manier je deze kennis kunt inzetten in de dagelijkse praktijk
Hoe kun je zorgen dat vergaderingen niet eindeloos duren en vol zitten met herhalingen en stokpaardjes? Je gaat zelf oefenen met het zetten van een kader en leert de taal die mensen hierin meeneemt.
14.45 uur
Pauze
15.15 uur
Kies nogmaals uit twee parallelle workshops:
Hoe kun je hypnose en conversational trance inzetten in jouw werkpraktijk? Je gaat in deze workshop zelf oefenen met trance taal voor alledaagse toepassingen. Zodat je weerstand ombuigt naar samenwerking.
Hoe pas je de Krijgskunst Aikido toe zodat je goed gecentreerd en volledig in je kracht staat? Hoe kun je mensen in beweging brengen vanuit de overtuiging dat ze graag willen bewegen?
16.30 uur
Plenaire afronding
17.00 uur
Feestelijke borrel