Exercise: Hole and Drill

A key strategy to resonate with someone's motivation is through the "hole and drill" metaphor, originating from sales. This metaphor emphasizes the importance of focusing not on the features of the drill (the product), but on the outcome it enables (the holes). Below are statements focused on the "drill." Your task is to rethink them in terms of the "hole" they produce:

  • "We are planning to develop a strategy with our project team for integrating remote and office work."
  • "It's crucial that we undergo a cultural shift to make our work processes more business-oriented."
  • "We'll consult with the team on managing the skyrocketing workload."

Answers

Click here
  • Our goal is to establish guidelines that enhance team cohesion and efficiency, allowing employees to feel connected while balancing home and office workdays effectively.
  • By adopting new work practices, we aim to significantly boost customer satisfaction and revenue through improved efficiency and feedback mechanisms.
  • We strive for a healthy, supportive work environment and open dialogue to quickly prioritize tasks, addressing the challenge of our growing workload with strategic adjustments.
    EN

    Inloggen

    Log in voor toegang tot je eerdere bestellingen en exclusieve hulpbronnen, oefeningen en de uitgebreide beïnvloedingsprolfiel-scan. Nog geen account? Log dan hier in na je eerste bestelling.

    Heb je een exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’? Maak dan here een account aan met de code uit je boek.

    Programma werkconferentie 17 april 2024

    09.00 uur
    Ontvangst met koffie en thee in het Zendstation te Lopikerkapel

    09.30 uur
    Interactieve workshop met Bart Verhaagen over de wereld van onze overtuigingen. Waar komt ons gedrag vandaan en hoe kun je dit beïnvloeden? Via het Perspectief Principe bespreken we de 12 vormen van beïnvloeden en de methode van het Beïnvloedingskompas.

    11.00 uur
    Tijdens de koffiepauze ga je zelf aan de slag om belemmerende overtuigingen naar boven te halen in een gesprek met een collega deelnemer.

    11.30 uur
    Demonstratie van de toepassing van alle vormen van beïnvloeden met een casus van iemand uit de zaal. Je ervaart direct op welke manier je ruimte kunt scheppen in knellende patronen.

    12.30 uur
    Tijdens de middagpauze ontvang je een gesigneerd exemplaar van het boek ‘Laat die overtuiging los’ en ontmoet je andere professionals bij een heerlijke lunch.

    13.30 uur
    Kies uit twee parallelle workshops:

    Wat kunnen we leren van alle breinwetten uit de neuromarketing die ons overhalen om van alles in supermarkten en online te kopen? In de workshop onderzoek je op welke manier je deze kennis kunt inzetten in de dagelijkse praktijk

    Hoe kun je zorgen dat vergaderingen niet eindeloos duren en vol zitten met herhalingen en stokpaardjes? Je gaat zelf oefenen met het zetten van een kader en leert de taal die mensen hierin meeneemt.

    14.45 uur
    Pauze

    15.15 uur
    Kies nogmaals uit twee parallelle workshops:

    Hoe kun je hypnose en conversational trance inzetten in jouw werkpraktijk? Je gaat in deze workshop zelf oefenen met trance taal voor alledaagse toepassingen. Zodat je weerstand ombuigt naar samenwerking.

    Hoe pas je de Krijgskunst Aikido toe zodat je goed gecentreerd en volledig in je kracht staat? Hoe kun je mensen in beweging brengen vanuit de overtuiging dat ze graag willen bewegen?

    16.30 uur
    Plenaire afronding

    17.00 uur
    Feestelijke borrel